کنترل قند خون توسط گوشواره

یک دانشجوی انگلیسی نوعی گوشواره طراحی کرده که قادر است قندخون کاربر خود را کنترل کند. کلیه افراد مبتلا به دیابت برای اندازه گیری سطح گلوکز خون مجبورند تا به طور مکرر نوک انگشتان خود را سوراخ کنند. در حال حاضر فناوری های دیگری نیز وجود دارند که می توانند راحت تر و با تهاجم کمتر این کار را انجام دهند.

یک دانشجو از دانشگاه هادرز فیلد انگلستان گجتی شبیه به گوشواره طراحی کرده که از طریق حلال گوش قادر است سطح گلوکز خون را اندازه گیری کند. این فناوری می‌تواند به افراد دیابتی و حتی کودکان کمک کند تا بر روی بیماری خود کنترل بیشتری داشته باشند. دستگاه Sense Glucose توسط تایرا کزلو ساخته شده است. در بعضی موارد ممکن است ابتلا به دیابت در اثر اشتباه شخص مبتلا به وجود نیامده باشد و دلیل آن نیز الگوهای رفتاری یا انتخاب های فردی وی نباشد. کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است چنین برچسبی را بر روی خود احساس کنند و این موضوع ممکن است در کنترلی بیماری اثر داشته باشد و حتی به مشکلات جسمی بیشتر نیز منجر شود.

گوشواره ساخته شده از طریق سوراخ لاله گوش و دریافت امواج رادیویی با فرکانس بالا، سطح قند خون کاربر را اندازه گیری می کند. این گوشواره ها اطلاعات دریافتی را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه به کاربر منتقل کرده ، همچنین باتری های قابل شارژ آن نیز کمک خواهد کرد تا همیشه مورد استفاده قرار گیرند. ایده اصلی ساخت این گوشواره همانند استفاده از دوربین تلفن های همراه بوده و تاکنون تست هایی نیز بر روی خوک‌ها انجام گرفته است. تحقیقات نشان داده که افزایش گلوکز باعث تغییر در انتقال سیگنال خواهد شد. این پژوهش ها هنوز در انسان ها ثابت نشده و در حال بررسی می باشد.

منبع

درباره admin

Check Also

رابطه چاقی و پیری مغز

یک مطالعه جدید نشان داده است که افزایش شاخص توده بدنی و همچنین سایز کمر، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *